quinta-feira, 28 de julho de 2011

"Everybody Needs Somebody to Love" - Solomon Burke


Quem prestigiou o Grammy desse ano teve a oportunidade de se encantar e dançar muito com a versão de "Everybody Needs Somebody to Love" interpretada por Mick Jagger.

A canção escrita por Bert Berns, Solomon Burke e Jerry Wexler foi lançada em 1964 no lado B do álbum "Looking For My Baby" de Solomon Burke. Está entre as 500 Melhores Músicas de Todos os Tempos e foi regravada por diversos artistas como Jerry Garcia, Dusty Springfield, Westlife e The Rolling Stones.

"Ah sometimes I'm filled, filled with sadness. My baby mistreat me, I never never have a-mine. I need (you you you), someone to see me through, to hold my hand, try to make me understand..."

Confira o vídeo com a interpretação de Solomon em 2003 e o com a interpretação de Mick Jagger no Grammy desse ano (as duas são versões são simplesmente MARA - quando ficar veinha quero rebolar que nem o Mick - #fato):


"Everybody Needs Somebody to Love"

Everybody needs somebody 
Everybody needs somebody to love 
Someone to love, sugar, to kiss, sweetheart, to miss 
And I need (you you you) and I need (you you you) 
In the mornin', baby (you you you) 
When the sun goes down and nobody else around 

Ah sometimes I'm filled, filled with sadness 
My baby mistreat me, I never never have a-mine 
I need (you you you), someone to see me through 
To hold my hand, try to make me understand 

I need you, don't you know I need you? 
I need you in the mornin', I need you 

Don't you know I need you 
Let me hear you say yeah! 
Let me hear you say yeah! 

(I need you)

#ficadica Site Oficial
Marcela Oliveira Web Developer

Nenhum comentário: